انواع ظروف پلاستیکیمناقصات

انواع ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی

برای دریافت مناقصه ها، مزایده ها و استعلام های ابزار دقیق از لینک پایگاه خبری مناقصات و مزایدات پارس نماد داده ها با دسته بندی های مناقصه انواع ظروف پلاستیکی استفاده نمایید.

ظروف پلاستیکی، یکبار مصرف جزء مواد مصنوعی است و به‌صورت طبیعی یافت نمی‌شود. پلاستیک‌ها را می‌توان به شکل‌های مختلف درآورد. مزیت پلاستیک‌ها این است که به راحتی شکل میگیرند و با حرارت می توان به آنها شکل داد. پس از دفع پلاستیک به صورت زباله، هر یک از این مواد می‌تواند در اثر حرارت غذا با مواد غذایی وارد واکنش شیمیایی شود. برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده هم به‌کار می رود.

مواد تشکیل دهنده ظروف پلاستیکی

انواع ظروف پلاستیکی، یکبار مصرف شامل بسیاری از مواد شیمیایی هستند؛ به گونه ای که برخی از آنها بسیار مضر شناخته شده‌اند و شما به طور قطع باید از دو ماده شیمیایی به جد پرهیز کنید: بیسفنول A و فتالات.
هر دو این مواد شیمیایی، هورمون‌های انسان را بهم ریخته و با زیست بوم حیوانات در تضاد است. شما می‌توانید نوع پلاستیک را با مشاهده کد بازیافت روی ظرف دریابید. از آنجایی که ظروف یکبار مصرف مستقیما با غذا در تماس هستند، مواد به کار رفته در آنها نقش کلیدی در حفظ سلامت غذا دارد.

ظروف پلاستیکی، یکبار مصرف

انواع ظروف پلاستیکی، یکبار مصرف

 

ظرف یکبار مصرف

ظرفی است ساخته شده از کاغذ، پلاستیک یا مقوا که به شکل‌های لیوان، بطری، بشقاب و … که از پلیمرهای گوناگون ساخته می‌شود.

ظرف یکبار مصرف آلومینیومی

از جمله انواع ظروف پرمصرف و پرطرفدار می باشند که در سال های اخیر مصرف آنها به دلیل ویژگی های متمایزی که دارند جهت توزیع غذا بسیار زیاد شده است. این ظروف دارای ویژگی های ساختاری متفاوتی بوده از این رو استفاده از آنها به دلیل فواید خاص مطرح شده، گستردگی بالایی پیدا کرده است. یکی ازمزایای استفاده ظرف یکبار مصرف آلومینیومی این است به عنوان یکی از سالم ترین انواع ظروف یکبار مصرف شناخته می شوند از این جهت می توان با وجود تحمل حرارت بالا به شکل مطلوب و سالم توسط این ظروف با خیالی آسوده آنها را مورد استفاده قرار داد.

ظرف یکبار مصرف گیاهی

مواد تشکیل دهنده ظروف یک‌بار مصرف گیاهی، از مواد طبیعی گیاهی نظیر نشاسته ذرت، سیب زمینی و گندم ساخته می‌شود. به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی در هنگام استفاده از مواد داغ و چرب هیچگونه مواد مضری از این ظروف وارد غذا نمی‌شود. به عبارتی این ظروف عاری از هرگونه اثرات مضر و عکس‌العمل‌های شیمیایی در تماس با مایعات و غذاهای داغ هستند و اینکه سلامت افراد را تهدید نمی‌کند ضمن این که این ظروف در خاک و طی مدت حداکثر 6 ماه به چرخه طبیعت بر می‌گردند.  دوره تجزیه پذیری آن‌ها کوتاه است، بین 5 تا 6 ماه که هیچ آسیبی به محیط زیست نمیزند. این ظروف مقاوم در برابر حرارت هستند یعنی در دمای بالاتر نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و در آخر وابستگی به مواد نفتی ندارند.

بطری پلاستیکی

نوعی بطری است که از پلاستیک تولید می‌شود. بطری پلاستیکی یک ظرف از جنس پلاستیک با دهانه باریک‌تر از بدنه خود است که معمولاً با یک دهانه پلاستیکی از جنس خود پوشانده می‌شود.بطری‌های پلاستیکی معمولاً برای ذخیره مایعاتی مانند آب، نوشیدنی‌های گازدار، روغن موتور، روغن آشپزی، دارو، شامپو، شیر و جوهر استفاده می‌شوند.

بطری پت pet

یا همان پلی اتیلن ترفتالات یکی از مشتقات پلیمری (گرما-پلاستیک)  می باشد. این بطری ها بیشتر برای آب های معدنی و یا نوشیدنی ها (نوشیدنی های گازدار و غیرگازدار) تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت این نوع از ماده و این نوع از بطری ها،  با  دیگر مواد پلاستیکی ، سازگار بودن آن با بدن انسان است.

لیوان کاغذی

یک فنجان یکبار مصرف ساخته شده از کاغذ و کاغذ گلاسه با پلاستیک یا موم برای جلوگیری از نشت مایع یا خیس شدن کاغذ می‌باشد قیمت ارزان و نشکن بودن لیوان های کاغذی سبب شد جایگزین مناسبی برای لیوان های شیشه ای در قطارهای مسافربری، مدارس و بیمارستان ها شوند.

 

شما می توانید برای اطلاع از اخبار به روز و همچنین مناقصه انواع ظروف پلاستیکی به سایت شرکت پارس نماد داده ها https://www.parsnamaddata.com و یا با شماره تلفن 02188379670  تماس حاصل نمایید.

 

به این نوشته رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
منبع
پارس نماد داده ها
اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *