انواع توربین های بادی و آبی و غیرهتوربینمناقصات

انواع توربین های بادی، آبی، گازی، بخار

توربین چیست؟

برای دریافت مناقصه ها، مزایده ها و استعلام های ابزار دقیق از لینک پایگاه خبری مناقصات و مزایدات پارس نماد داده ها با دسته بندی های مناقصه انواع توربین های بادی، آبی، بخار، گازی استفاده نمایید.

 

مناقصات انواع توربین - پارس نماد داده ها

توربین چیست؟

موتوری چرخنده است که می‌تواند از یک انرژی به ‌دست آید. معمولا توربین‌ها از یک بخش چرخنده و بخش دیگر تعدادی پره دارند که به بخش اصلی متصل شده اند. اولین توربین‌ها آسیاب های بادی هستند. نوع های گاز، بخار و آب معمولاً پوشش محافظی در اطراف پره‌هایشان دارند که سیال را کنترل می‌کنند پوشش‌ها و پره‌ها می‌توانند اشکال هندسی مختلفی داشته باشند.

در واقع توربین ها دستگاهی هستند که از سیال انرژی می‌گیرند و آنرا به وسیله یک محور منتقل می‌سازند. از انرژی مکانیکی تولید شده توسط توربین های آبی، بخار، گازی و بادی می‌توان برای به حرکت در آوردن ژنراتور و تولید جریان الکتریسیته و یا برای چرخاندن پمپ‌ها و یا بکار انداختن کمپرسور‌ها استفاده کرد. چرخش پره‌ها باعث می‌شود (انرژی جنبشی مانند باد) به انرژی مکانیکی تبدیل شود، سپس به الکتریسیته تبدیل گردد. چرخش پره‌ها باعث چرخش محور اصلی می‌شود که محور اصلی به یک ژنراتور برق متصل است. چرخش این ژنراتور، برق متناوب تولید می‌کند.

انواع توربین

  • توربین‌های بخار: برای تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی که از زغال سنگ، نفت و انرژی هسته‌ای استفاده می‌کنند به کار برده می‌شوند روزی از آن‌ها برای هدایت وسایل نقلیه مانند کشتی استفاده می‌شد. در این نوع، از نیروی بخار که در دیگ بخار تولید می‌شود، جهت به حرکت در آوردن آنها استفاده می‌شود. بخار گرم با فشاری بیش از فشار اتمسفر در یک نازل منبسط شده و در نتیجه قسمتی از انرژی حرارتی آن تبدیل به انرژی سنیتیکی می‌شود و براساس اصل ضربه‌ای یا واکنشی باعث تبدیل آن به انرژی مکانیکی می‌گردد. مزایای استفاده از توربین‌های بخار می توان به راندمان بالا، ساختار ساده، هزینه استهلاک پایین، قابلیت تغییر دور ، قابلیت تنظیم دورهای تند تر اشاره نمود. انواع توربین های بخار عبارتند از توربین‌های بخار تک سیلندر و توربین های بخار ترکیبی

  • توربین‌های گازی: این توربین‌ها معمولاً دارای یک ورودی، فن، کمپرسور، محفظه متراکم‌کننده و یک نازل است. در واقع این نوع یک موتور احتراق داخلی چرخشی از خانواده توربو ماشین‌ها می‌باشد. اساسا این دستگاه با احتراق هوای فشرده با سوخت و عبور گازهای منبسط حاصل شده از یک سری دیسک۔‌های چرخنده توربین موجب بروز قدرت چرخشی یک شافت و ایجاد نیروی عکس العمل رانشی و یا ترکیبی از هر دو می‌شود. در این نوع، گازهای محترق شده فشرده داغ با حرکت در بین پره‌های توربین منبسط شده که نتیجه آن تولید قدرت محوری خروجی و نیروی رانش، یا ترکیبی از هر دو خواهد بود. انواع توربین های گازی ، توربین های گازی صنعتی و توربین های گازی هوایی هستند.

  • توربین‌های آبی: توربین‌های آبی چرخ‌هایی هستند که انرژی جنبشی حاصل از جریان آب یا انرژی پتانسیل ناشی از اختلاف تراز آب را تبدیل به حرکت دورانی می‌کنند. این نوع طیف وسیعی دارد: از ساده‌تری چرخ‌های آسیاب تا بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین هستند که در نیروگاه‌های آبی کاربرد دارند. در این توربین‌ها از نیروی آب جهت به حرکت در آوردن استفاده می‌شود و غالبا برای به حرکت در آوردن ژنراتورها در نیروگاههای تولید برق بکار گرفته می‌شوند توربین های آبی به دو دسته توربین های هیدرولیک ضربه ای و توربین های واکنشی تقسیم می شوند. 

  • توربین بادی: توربینی است که برای تبدیل انرژی جنبشی باد به انرژی مکانیکی به کار می‌رود.

شما می توانید برای اطلاع از اخبار به روز و همچنین مناقصه  انواع توربین های بادی، آبی، بخار، گازی به سایت شرکت پارس نماد داده ها https://www.parsnamaddata.com و یا با شماره تلفن 02188379670  تماس حاصل نمایید.

 

 

به این نوشته رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
برچسب ها
اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *