انواع دستگاه های فلزیاب و لوله یابمناقصات

انواع دستگاه های فلزیاب و لوله یاب

دستگاه های فلزیاب، لوله یاب، نشت یاب و ...

برای دریافت مناقصه ها، مزایده ها و استعلام های ابزار دقیق از لینک پایگاه خبری مناقصات و مزایدات پارس نماد داده ها با دسته بندی های مناقصه انواع دستگاه های فلزیاب و لوله یاب استفاده نمایید.

مناقصات فلزیاب، لوله یاب شرکت پارس نماد داده ها

فلزیاب وسیله‌ای است که برای پیدا کردن اجسام فلزی مخفی یا گم شده درون زمین، دیوار یا اجسام دیگر به کار گرفته می‌شود. دستگاه فلزیاب‌ها میدان مغناطیسی را در اطراف دیسک جستجوگر خود ایجاد می‌کنند. زمانی که جسم فلزی در محدوده میدان مغناطیسی قرار بگیرد شدت میدان مغناطیسی تغییر کرده و دستگاه فلزیاب با این تغییرات متوجه وجود فلز در اطراف دیسک خود خواهد شد و آن را آشکار و اطلاع می‌دهد. هر چقدر شدت میدان مغناطیسی تولید شده توسط دستگاه بیشتر باشند عمق کشف فلز بیشتر خواهد بود. عمق کاوش توسط فلزیاب با توجه به اندازه، شکل و جنس فلز تغییر می‌کند کمتر یا بیشتر می‌شود.

فلزیاب‌های معمولی

این دسته فلزیاب‌ها که معمولاً خیلی سبک و بوده و دیسک آن‌ها کوچک می‌باشد و عمق کاوش فلز آن‌ها نیز معمولاً کمتر از یک متر می‌باشد. فلزیاب‌های معمولی برای پیدا کردن فلزات در سطح خاک طراحی شده‌اند. این نوع فلزیاب‌ها دارای صفحه نمایشگری دیجیتالی و پیشرفته می‌باشند. فلزیاب‌های معمولی که دارای نمایشگر دیجیتالی می‌باشند قدرت تفکیکی بالایی دارند. این فلزیاب ها دارای قدرت بالایی در تفکیک فلزات آهنی را از فلزات غیر آهنی دارند.

 

فلزیاب‌های پیشرفته‌

فلزیاب‌های پیشرفته، قدرت بالاتری نسبت به دیگر فلزیاب‌ها دارند. فلزیاب‌های پیشرفته سنگین هستند و به دلیل سنگین بودن معمولاً فلزیاب یا باتری آن را به کمر می بندند.  فلزیاب‌های پیشرفته نمی توانند فلزهای آهنی را از غیر فلزی به خوبی تفکیک کنند و دارای صفحه نمایش نمی باشند.

 

فلزیاب‌های صنعتی

از فلزیاب‌های صنعتی در صنعت‌های مختلف مثل فرش ماشینی-و صنایع بسته‌بندی- چوب بری و کارخانه‌ها استفاده می‌شود.

 

فلزیاب‌های فرستنده – گیرنده

فلزیاب‌های فرستنده – گیرنده  معمولا به شکل مربع می باشند که در جلو از یک دیسک فرستنده و در انتهای دستگاه از یک دیسک گیرنده استفاده شده است. این دسته از فلزیاب ها برای جستجوی فلزات بزرگ مانند لوله ها درست شده اند.

 

فلزیاب‌های فرکانسی

فلزیاب و طلا یاب با فرکانس توان بالای در تشخیص و تفکیک فلزات و اهداف مانند طلا و … را به صورت مجزا از یکدیگر داشته و در هر نوع صحنه کار که خاک بد ، زمین بد یا زمین آلوده باشد به راحتی می‌تواند اهداف را تفکیک نموده و تشخیص دهد. فلزیاب‌ها در تفکیک و شرایط تشخیص فلزات از جمله طلا ، نقره ، مس ، روی ، آهن ، نیکل ، کروم ، آلومینیوم ، برنز ، برنج ، قلع و آلیاژ فلزات به نسبت نوع مدار خود می‌تواند تنظیمات تفکیک را دارا باشد و تشخیص فلز آهنی یا فلز بی‌ارزش از فلز غیر آهنی یا فلز با ارزش در اصل تشخیص تفاوت بین فلزات به نسبت تفکیک می‌باشد.

 

فلزیاب‌های مغناطیسی

شرایط متعلق به فلزیاب مغناطیسی و فلزیاب ولتاژ القائی مانند فلزیاب پالسی (PI) ، فلزیاب (VLF) ، فلزیاب (BFO) ، فلزیاب تی ار (TR) و دستگاه‌های مغناطیس سنج از نوع مگنومتر یا مگنت و تسلا می‌باشد که عملکرد این دسته فلزیاب‌ها عمل تشخیص تفاوت فاز ایجاد شده از تغییرات مربوط به شرایط میدان مغناطیس در سر جستجو گر یا کوئل ، لوپ و سنسور مغناطیسی می‌باشد و هر نوع تغییر مغناطیسی از مواد معدنی یا منابع یا تغییرات لایه‌های زمین در صحنه کار می‌تواند مانند فلز مورد نظر یا طلا ایجاد واکنش یا پاسخ در این سیستم‌ها ایجاد نماید و تنظیمات تشخیص فلزات در فلزیاب مغناطیسی به صورت همه فلزات (ALL METAL) و تفکیک (DISCRIMINATION) یا (DISC) می‌باشد.

 

فلزیاب حرارتی راداری زمینی

سیستم حرارتی راداری زمینی از منابع زیر دست یا پائین دست رادار زمینی دستی می‌باشد. این دسته سیستم‌ها از نظر عملکرد دارای قدرت بالایی می‌باشد. تخصص در زمینه عملیات با این سیستم‌های حرارتی راداری به تشخیص نوع رنگ ، اعداد ، تصاویر ، لکه رنگ ، صدا و حرکت آنتن نیز بستگی دارد که تشخیص آن به نوع مهارت اپراتور فلزیاب بستگی دارد. سیستم فلزیاب حرارتی راداری یا رادار زمینی دستی حرارتی با نرم‌افزارهای گوناگون عمل می‌نماید که مخصوص خود این سیستم‌ها می‌باشد.

 

دستگاه نشت یاب چیست؟

دستگاه نشت یاب برای پیدا کردن محل ترکیدگی لوله ها و نشتی آب استفاده می شود. با به کار گیری این وسیله می توان به سرعت محلی که دچار مشکل شده است را تشخیص داد و از بروز خسارات جدی تر به سایر قسمت ها جلوگیری کرد. دستگاه های نشت یاب می توانند به سرعت و بدون ایجاد خرابی، محل هایی که آب دچار نشتی شده است را پیدا کنند. میزان خطا در پیدا کردن محل ترکیدگی با استفاده از این وسیله بسیار پایین است و کاربری نیز بسیار راحت می باشد. نشت‌یاب ها جهت شناسایی نشت در لوله‌ها بکار گرفته می‌شود. رایج‌ترین و مؤثرترین روش نشت یابی استفاده از متد آکوستیک است. روش‌های متنوع دیگری نیز برای نشت یابی خطوط لوله زیر زمینی وجود دارند اما هیچ‌یک از این روش‌ها به اندازه نشت یابی آکوستیک مورد استفاده عام قرار نگرفته‌است.

نشت یابی خطوط لوله زیرزمینی با توجه به ماهیت سیال درون لوله و سایز لوله و جنس لوله و شرایط میدانی محل کارگذاری لوله و عمق دفن و جنس خاک و عواملی از این دست، محدودیتها و الزامات فنی خاصیی را برای کارشناس یا تیم نشت یابی به‌وجود می‌آورد.

گیت فلز یاب

ردیاب های فلزی موثر و بی خطر هستند و در جهت ایمنی و امنیت بیشتر به کار گرفته می شوند. این دستگاه ها معمولا در فرودگاه ها، مدارس، مسابقات ورزشی، دفاتر دولتی، کنسرت ها استفاده می شوند .

شما می توانید برای اطلاع از اخبار به روز و همچنین مناقصه انواع دستگاه های فلزیاب و لوله یاب به سایت شرکت پارس نماد داده ها https://www.parsnamaddata.com و یا با شماره تلفن 02188379670  تماس حاصل نمایید.

به این نوشته رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
برچسب ها
اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *