اتاق های تمیزمناقصات

اتاق های تمیز

انواع اتاق های تمیز و کلین روم

برای دریافت مناقصه ها، مزایده ها و استعلام های ابزار دقیق از لینک پایگاه خبری مناقصات و مزایدات پارس نماد داده ها با دسته بندی های مناقصه انواع اتاق های تمیز  استفاده نمایید.

اتاق تمیز

اصولاً به محیطی گفته می‌شود که جهت تولید یا تحقیقات علمی و صنعتی در آن فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد و در این محیط مقدار آلاینده های زیست‌محیطی بسیار پایین‌تر از حد معمول فضای یک محیط بسته می‌باشد. آلاینده‌های معمول عبارتند از: گرد و غبار، میکروبهای معلق در فضا و بخار مایعات محیطی. به‌طور دقیق تر اتاق تمیز محیطی با آلایش کنترل شده ذرات معلق در فضاست که در هر متر مکعب آن تعداد معینی ذره موجود است. به‌طور مثال در ساختار تعریف شده در ISO ۹ برای اتاق‌های تمیز تعداد کمتر از ۳۵ میلیون ذره در هر متر مکعب تشریح شده‌است.

 

پرده هوا

اساس کار دستگاه پرده هوا مکش هوا از محیط محل نصب و پرتاب آن از یک محیط خطی با سرعت زیاد میباشد.بطوری که که در دهانه ورودی یک پرده نامرئی از هوا،مابین دو فضای داخل و خارج ایجاد گردد.
هوای خروجی از دستگاه پرده هوا به علت داشتن وزن و سرعت زیاد، دارای انرژی  است و همچانکه مشاهده میگردد حاصل آن بصورت یک بردار نشان داده شده است. باد نیز بطور مشابه دارای انرژی است و در دهانه درب بصورت بردار مشخص شده است.حال برخورد این دو بردار نیز منجر به ایجاد بردار سوم میشود.
اگرقدرت دستگاه پرده هوا بیشتر از قدرت باد باشد، بردار سوم(جریان هوا)  به طرف خارج تمایل پیدا میکند و برعکس.اگر قدرت باد باشد ، بردار سوم به طرف داخل بر میگردد. لذا دستگاههای پرده هوا باید به نحوی طراحی شوند که بتوانند در مقابل دهانه درب ورودی ایجاد تعادل نمایند.

مناقصه پرده هوا پارس نماد داده ها

 

کلین روم

یک فضای محصور است که در آن ذرات هوا، آلاینده ها و آلاینده ها در محدوده های سخت نگهداری می شوند. در صنعت، اتاق تمیز در ساخت و تعمیر و نگهداری سخت افزارها مانند مدارهای مجتمع و هارد دیسک استفاده می شود. در بیوتکنولوژی و پزشکی، اتاق های تمیز همچنین مورد استفاده قرار می گیرند و وقتی که لازم است اطمینان حاصل شود که در محیط ، باکتری ها ، ویروس ها و دیگر پاتوژن ها حذف شده باشند. علاوه بر این، درجه حرارت و رطوبت را می توان کنترل کرد. تجهیزاتی که در کلین روم مورد استفاده قرار میگیرد شامل هواساز – اگزاست فن – پس باکس – ساندویچ پنل – کفپوش آنتی باکتریال و …. می باشد.

اتاق سرور

سرورها باید در اتاق سرور استاندارد مستقر شوند چون امنیت فیزیکی و کنترل محیطی را به طور بهینه می توان ارائه کرد؛ سرور هایی که در این اتاق قرار می گیرند باید تمام الزامات امنیتی در آنها رعایت شود. هر اتاقی که یک یا چند کامپیوتر برای ارائه خدمات برای گروهی از کاربران از طریق شبکه دارد، یک اتاق سرور نامیده می شود. این دامنه ای از اتاق سرور کوچک تا دیتاسنترهای بزرگ تر می باشد. تمام اتاق های سرور باید دیوارهای محکم از سقف تا کف داشته باشند. در بخش هایی که کف کاذب یک سقف کاذب وجود دارد، دیوار باید تا زیر کف کاذب و بالای سقف کاذب کشیده شود تا مانع از ورود اشخاص شود. رک های دارای قفل یا قفسه هم برای امنیت استفاده می شود.

مناقصه اتاق سرور پارس نماد داده ها

شما می توانید برای اطلاع از اخبار به روز و همچنین مناقصه انواع اتاق های تمیز به سایت شرکت پارس نماد داده ها https://www.parsnamaddata.com و یا با شماره تلفن 02188379670  تماس حاصل نمایید.

به این نوشته رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
منبع
پارس نماد داده ها
اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *