اقلام کمک آموزشیمناقصات

اقلام کمک آموزشی

تعریف تجهیزات آموزشی

برای دریافت مناقصه ها، مزایده ها و استعلام های اقلام کمک آموزشی از لینک پایگاه خبری مناقصات و مزایدات پارس نماد داده ها با دسته بندی اقلام کمک آموزشی استفاده نمایید.

امروزه وسایل کمک آموزشی، اعم از ساده و پیچیده، به عنوان ابزاری برای ایجاد تسهیل در امر تدریس و یادگیری در نظام های آموزشی بکار می روند.

این وسایل از حیث اینکه تئوری وعمل را با هم ترکیب کرده، باعث ماندگاری یادگیری، تثبیت یافته ها و تنوع بخشی در کلاس درس می شوند، حائز اهمیت اند.

با توجه به پیشرفتهای علمی و تکنولوژی در عصر حاضر، وسایل کمک آموزشی به عنوان یک رابط توانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

امروزه صاحنظران و اندیشمندان جهان بر نقش مهم وتعین کننده فناوری آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری تاکید می کنند و بر این باورند که میزان بهره گیری و استفاده مطلوب و بجای معلمان و دبیران از وسایل کمک آموزشی در ارتقای کیفیت آموزشی تاثیرات سازنده ای خواهد داشت.

 استفاده صحیح معلمان از وسایل کمک آموزشی، جریان یادگیری را تسهیل می بخشد و چون باعث ملموس و عینی ساختن آموخته ها می شود، در تثبیت مواد آموزشی در ذهن دانش آموزان، پایدار کردن آموخته ها و ترغیب دانش آموزان به درس نقش مهمی را ایفا می کند.

مراکز آموزشی، سازمان ها و نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی با ارائه مناقصه اقلام کمک آموزشی، اقلام مورد نیاز خود را از این طریق تامین می نمایند. برای اطلاع از این مناقصات، با مراجعه به مرکز اطلاع رسانی اخبار مناقصات و مزایدات کشور، شرکت پارس نماد داده ها، می توانید به صورت مستمر و روزانه از اخبار مناقصات مطلع شوید.

اقلام کمک آموزشی

اقلام کمک آموزشی شامل موارد زیر می باشند :

تجهیزات آموزشی

یک مدرسه هوشمند یا یک مرکز آموزشی هوشمند مجهز به مواردی همچون دیتا ویدئو پروژکتور، برد هوشمند، کیت هوشمند، پایه نصب ویدئو پروژکتور، پرده نمایش ویدیو پروژکتور و … است که این تجهیزات اگر در کنار هم قرار بگیرند، می توانند بخش قابل توجهی از آموزش نوین و انتقال مطالب به دانش آموزان را به عهده بگیرند.

کارگاه های آموزشی

به معنای یک برنامهٔ آموزشی معمولاً فشرده‌است که با حضور گروه کوچکی از افراد تشکیل می‌شود و متمرکز بر آموزش تکنیک‌ها، اصول و مهارت‌های در یک زمینهٔ تخصصی است.

کارگاه‌های آموزشی فرصتی هستند تا دانش آموختگان در محیطی جذاب، فارغ از محدودیت‌های نظام کلاسیک آموزشی، با علوم گوناگون آشنا شوند.  برنامه‌های کارگاه آموزشی معمولاً شامل جلسه‌های گفتگو، آزمایش، بحث، کارگاه‌های عملی، مسابقه، و سایر روش‌های متنوع برای آموزش هستند.

موضوعات کارگاه‌های آموزشی می‌تواند بسیار متنوع باشد؛ از ریاضیات و فیزیک و شیمی گرفته تا جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، ستاره‌شناسی، عصب‌شناسی و اقتصاد.

تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی مجموعه ای از ابزار و وسایل آزمایشگاهی هستند که استفاده از آنها برای دانشجویان رشته های علوم پایه، محققین و دانشمندان آزمایشگاه ضروری است. خرید تجهیزات آزمایشگاهی باید از تامین کنندگان معتبر انجام شود تا بتوان در خصوص کیفیت آن اطمینان داشت. تجهیزات آزمایشگاهی باتوجه به نوع هر آزمایشگاه متفاوت است،

تجهیزات آزمایشگاهی، شامل سکوبندی آزمایشگاهی، انواع میز، صندلی و کابینت، انواع هود آزمایشگاهی، انواع دستگاه های آزمایشگاهی، وسایل آزمایشگاهی و غیره می شود.

.لوازم آزمایشگاهی عبارتند از : بشر – ارلن – ارلن بوختر – بالن فلورانس – لوله آزمایش – شیشه ساعت – بوته چینی – قیف – استوانه مندرج – بالن حجمی – بالن ته گرد – بالن تقطیر – قطره چکان – دسیکاتور – پیپت – بورت – پایه و گیره – انبرک – اسپاتول – دماسنج – چراغ بونزن – ترازو – پیست و …

ماکت

ماکت در واقع به نمونه ای کوچک تر و ساده تر از یک شی، سازه و یا یک وسیله می باشد. ماکت آموزشی  به منظور ارائه مفاهیم به دانش آموختگان به روشی ساده و قابل فهم ساخته می شود که ابزاری سه بعدی است برای درک بهتر، مطالعات، نمایش، ارائه به کار می رود. ماکت ها معمولا از مقوا، قطعاتا چوب، یونولیت، فوم ساخته می شود.

در حقیقت، ماکت از تبدیل طرح دو بعدی یا همان طرح روی کاغذ به طرح سه بعدی و دارای حجم ایجاد شده و با متریال های مختلفی قابل ساخت است. در مدارس، موسسات آموزشی و آتلیه های حرفه ای، توجه ویژه ای به ماکت شده و از آن به عنوان یکی از بهترین روش های ارائه ایده بهره گرفته می شود.

نرم افزار های آموزشی

در گذشته آموزش به صورت حضوری انجام میشد و بدون حضور در کلاس دانش آموز یا دانشجو نمی توانست مطلب جدیدی بیاموزد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان یادگیری و آموزش غیر حضوری فراهم شده است. نرم افزارهای کمک آموزشی از ابزارهای نوین آموزشی هستند که امروزه به کمک مراکز آموزشی آمده اند.

نرم افزارهای آموزشی نرم افزارهایی تحت سیستم عامل کامپیوتری و یا موبایلی می باشند. هدف اصلی از ساخت این نرم افزارها تدریس و خودآموزی است. این نرم افزارها سطح تعامل را با محتوای چند رسانه ای بالا می برند. بیشتر این نرم افزارها از فیلم، عکس و صدا به منظور آموزش استفاده کرده و محیط یادگیری جذاب و پرباری ایجاد می کنند.

نرم افزار های آموزشی انواع مختلف دارند مانند نرم افزارهای گرافیکی، سیستم نوشتن، بازی های آموزشی، نرم افزار مرجع، حل مسائل ریاضی، شیمی، فیزیک.

نرم افزار آموزشی خوب باید چند ویژگی داشته باشد :

1-  ویژگی های گرافیکی و ظاهری

2-  قابلیت استفاده از مطالب در هر زمان و به صورت نامحدود

3-  استفاده از محتویات چند رسانه ای

4- بخش مجزا به منظور انجام تکالیف

5- بخش های آزمونی و تست زنی

6- گواهی کنترل کیفیت

7- قیمت مناسب

8-  خدمات پس از فروش

9-  سرویس پشتیبانی

10- سازگاری با هر سیستم عامل

11- سرعت

12- سهولت کاربرد

شما می توانید برای اطلاع از اخبار به روز به سایت شرکت پارس نماد داده ها https://www.parsnamaddata.com و یا با شماره تلفن 02188379670  تماس حاصل نمایید.

به این نوشته رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
منبع
پارس نماد داده ها
برچسب ها
اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *