انواع مواد و قطعات نسوزمناقصات

مواد و قطعات نسوز

انواع مواد و قطعات نسوز

برای دریافت مناقصه ها، مزایده ها و استعلام های ابزار دقیق از لینک پایگاه خبری مناقصات و مزایدات پارس نماد داده ها با دسته بندی های مناقصه انواع مواد نسوز  استفاده نمایید.

مواد نسوز در واقع مواد سرامیکی غیرفلزی هستند که دارای تحمل حرارت و انتقال کم این حرارت باشند. در واقع دانشمندان این مواد را اینگونه توصیف می کنند این مواد ، مواد معدنی غیر فلزی هستند که می توانند در دمای بالا بدون تغییرات فیزیکی و شیمیایی باشند.

مناقصه انواع مواد و قطعات نسوز

مواد نسوز معمولاً نقطه ذوب مشخصی ندارند و در یک بازه دمایی کم و زیاد ذوب یا نرم می‌شوند در واقع نقطه ذوب مشخصی ندارند و دمای نرم شدن آنها به عنوان شاخص اندازه گیری می شود.

ساختار مواد نسوز

مواد نسوز از مواد ناهمگون چند ترکیبی هستند در ساختار این مواد، سنگ دانه های پایدار در برابر حرارت به وسیله فازهای چسبنده و افزودنی ها در کنار هم قرار گرفته اند. به خاطر تغییرات در ریز ساختارهای نسوزها و انعطاف پذیر نبودن آنها، استحکام در محل های مختلف نسوز متفاوت است.

مواد اولیه نسوز

مواد نسوز معمولا نقطه ذوب مشخصی ندارند وعموما تحمل حرارت آنها در یک بازه دمایی معرفی می شود. متریال اصلی و پایه نسوز و دیرگدازهای صنعتی بر پایه شش اکسید اصلی و ترکیبات بین آنها هستند.

انواع مواد نسوز

مواد نسوز را بر حسب خواص مختلف دسته بندی می کنند به طور مثال بر اساس ماده پایه یا جز اصلی در ترکیب شیمیایی

مواد نسوز به دسته های اسیدی، قلیائی، ویژه و عایق طبقه بندی می شود و همچنین مواد نسوز بر اساس شکل فیزیکی به دسته های نسوزهای شکل دار، نسوزهای بی شکل و مواد عایق و الیافی تقسیم می شوند.

انتخاب مواد نسوز

در انتخاب مواد نسوز فاکتورهایی مانند دما، ترکیب شیمیایی، سرعت حرکت سرباره، تنش های ترمودینامیکی و غیره دخالت دارند و همچنین انتخاب نوع نسوز به کوره و یا واحد حرارتی و شرایط قالب نیز بستگی دارد. همچنین دمای کاربرد نیز مهمترین عامل انتخاب نسوزها است.

خاصیت های مواد نسوز

خواس مواد نسوز شامل دو بخش خواص فیزیکی و خواص حرارتی می شوند. خواص فیزیکی در مواد نسوز شامل دمای ذوب، نقطع نرم شدن، تراکم، استحکام و فرسایش و خواص حرارتی مانند شوک حرارتی و … می باشد.

کاربرد مواد نسوز

مهمترین کاربر مواد نسوز کوره های پخت و ذوب در صنایع فولادی، مخازن حمل مواد ذوب، ساخت انواع قطعات صنعتی حرارت بالا، بازیافت و جلوگیری از اتلاف انرژی و کم شدن استهلاک ابزار و ماشین های صنعتی، صنایع سیمان، صنعت شیشه و آلومینیوم و … می باشد.

سالیانه تقریباً ۲۲ تا ۲۴ میلیون تن محصولات دیر گداز تولید می‌شود. بیان ارزشی این مقدار ممکن نیست زیرا آمار اعتباری در همهٔ کشورها وجود ندارد.

شما می توانید برای اطلاع از اخبار به روز و همچنین مناقصه انواع مواد و قطعات نسوز به سایت شرکت پارس نماد داده ها https://www.parsnamaddata.com و یا با شماره تلفن 02188379670  تماس حاصل نمایید.

به این نوشته رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
منبع
پارس نماد داده ها
اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *