انواع آند و کاتدمناقصات

انواع آند و کاتد

تفاوت آند و کاتد

برای دریافت مناقصه ها، مزایده ها و استعلام های ابزار دقیق از لینک پایگاه خبری مناقصات و مزایدات پارس نماد داده ها با دسته بندی های مناقصه انواع آند و کاتد استفاده نمایید.

آند  الکترودی که جریان الکتریکی از طریق آن وارد دستگاه الکتریکی می‌گردد. در واقع آند الکترودی است که در یک مجموعه دو الکترودی الکترون از دست می دهد و جریان الکتریکی به آن وارد می شود. در واقع در یک باتری که در حال دشارژ شدن است قطب منفی آند نامیده می شود.

کاتد، الکترودی منفی که جریان الکتریکی از طریق آن از دستگاه الکتریکی خارج می‌گردد. به صورت عامیانه در یک باتری الکترود منفی را كاتد و الکترود مثبت را آند می نامند اما در واقع کاتد الکترودی است که در یک مجموعه دو الکترودی الکترون می گیرد و یا جریان الکتریکی از آن خارج می شود. در نتیجه در یک باتری که در حال مصرف شدن است قطب مثبت کاتد نامیده می شود

کاتد یکی از اجزای مهم یک باتری است. کاتد نه تنها در مقایسه با آند بلکه در مقایسه با کل اجزای باتری بیشترین وزن و قیمت را به خود اختصاص داده است. پاپین بودن ظرفیت ویژه کاتد موجب می‌شود که برای رسیدن به یک ظرفیت مشخص برای باتری، از نظر وزنی مقدار زیادی از کاتد مصرف شود که به نوبه خود وزن باتری را افزایش می‌دهد. با توجه به این مطالب، اهمیت تحقیق و توسعه بر روی کاتدها به خوبی مشخص می‌شود.

مناقصه آند و کاتد - شرکت پارس نماد داده ها

علامت آند و کاتد

چون الکترونها در الکترود روی تولید می‌شوند، این آند به عنوان قطب منفی در نظر گرفته می‌شود. الکترونها در مدار خارجی هر پیل ولتایی که در حال کارکردن است، از قطب منفی به طرف قطب مثبت سیر می‌کنند. بنابراین کاتد که در آنجا الکترونها در واکنش الکترودی مصرف می‌شوند، قطب مثبت است.

تفاوت بین آند و کاتد چیست؟

آند و کاتدها یا نیم سلولی الکتروشیمیایی هستند که در آن نیمه واکنش اکسیداسیون و کاهش نیمه واکنش کاهش می یابد یا الکترودهای فلزی که محلول آنها به مدار خارجی وصل می شود که از طریق آن الکترون ها (از آند به کاتد) جریان می یابند .

آند معمولاً به قطعه ای از سلول الکتروشیمیایی می گویند که قطب مثبت است ، یعنی آنیون ها به آن جذب می شوند و می توان الکترون ها را از آنیون خارج کرد و باعث کاهش آن شد. یک کاتد ، یون های مثبت جذب می شوند زیرا آنها الکترون را تأمین می کنند. در محلول نیترات مس ، یون های مس در کاتد کاهش می یابند تا مس عنصری تولید کنند ، زیرا یون های مس + الکترون را بدست می آورند. این فرایند اساسی آبکاری است.

جریان معمولی دستگاهی را در کاتد قرار می دهد جریان معمولی وارد یک دستگاه در آند می شود. از آنجا که این کنوانسیون جریان، جریان قبل از کشف الکترون تصویب شده است ، می توان گفت که الکترون ها در یک کاتد وارد یک دستگاه می شوند و دستگاه را در آند می گذارند.

شما می توانید برای اطلاع از اخبار به روز و همچنین مناقصه انواع آند و کاتد به سایت شرکت پارس نماد داده ها https://www.parsnamaddata.com و یا با شماره تلفن 02188379670  تماس حاصل نمایید.

به این نوشته رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
منبع
پارس نماد داده ها
اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *