مصالح و تجهیزات صنعت سیمانمناقصات

مصالح و تجهیزات صنعت سیمان

سیمان چیست؟

برای دریافت مناقصه ها، مزایده ها و استعلام های ابزار دقیق از لینک پایگاه خبری مناقصات و مزایدات پارس نماد داده ها با دسته بندی های مناقصه مصالح و تجهیزات صنعت سیمان استفاده نمایید.

سیمان ماده‌ای چسبنده است که قابلیت چسبانیدن ذرات به یکدیگر و تولید یک جسم یکپارچه را دارد.  در تعریفی دیگر از سیمان می توان اینگونه آن را تعریف کرد که به طور كلي به هر ماده‌اي كه خاصيت چسبانندگي داشته باشد و بتواند مواد را به يكديگر بچسباند، سيمان گفته مي‌شود. چسباننده‌ها در صنعت ساختمان بيشتر جهت چسباندن سنگدانه‌ها، قطعات بزرگتر سنگي، آجرها و … به يكديگر به كار مي‌روند. اجزای تشکیل دهنده سیمان شامل مصالح آهکی خارجی، رس، سیلیس و اکسیدهای معدنی می باشد.

مناقصه مصالح صنعت سیمان - شرکت پارس نماد داده ها

سیمان از ترکیب مصالح آهکی، رس، و اکسیدهای معدنی در دمایی مابین 1400 تا 1500 سانتی‌گراد ساخته می‌شود. و از آسیاب کردن جسم بدست آمده به همراه مقدار مناسبی سنگ گچ سیمان تیپ‌های مختلف بدست می‌آید . ساخت سیمان به روش های تر، نیمه تر، نیمه خشک، خشک انجام می شود.

عملکرد سیمان در واقع چسباندن ماسه و مصالح درشت دانه به یکدیگر، پر کردن فضای بین ماسه و مصالح درشت دانه، تشکیل یک توده متراکم می باشد.

سیمان سالم بستگی به توانایی خمیر سیمان سخت شده برای حفظ حجم خود پس از سفت شدن دارد.  عدم سلامت سیمان یعنی انبساط و تغییر حجم غیرعادی آن که در اثر واکنش‌های اکسید کلسیم (آهک) آزاد، اکسید منیزیم و سولفات‌های کلسیم اتفاق می‌افتد. اگر سیمان در مرحله تولید بیش از اندازه حرارت ببیند و در درجه حرارت بسیار بالا پخته شود سلامت آن به مخاطره می‌افتد. سیمان‌هایی که چنین انبساط‌هایی را نشان می‌دهند سیمان ناسالم هستند. مسئله عدم انبساط خمیر سیمان از آن جهت حائز اهمیت است که چون بتنی که در قالب ریخته می‌شود و چنانچه انبساط خمیر سیمان رخ دهد باعث ترک، خرابی و حتی منهدم شدن بتن خواهد شد.

انواع سیمان

1- سیمان پرتلند تیپ 1                        10- سیمان سفید
2-  سیمان پرتلند تیپ 2                       11- سیمان سرباره‌ای ضد سولفات
3- سیمان پرتلند تیپ 3                        12- سیمان پرتلند آهکی
4- سیمان پرتلند تیپ 4                        13- سیمان بنائی
5- سیمان پرتلند تیپ 5                        14- سیمان نسوز
6- سیمان پوزولان                                15- سیمان چاه نفت
7- سیمان آمیخته                                 16- سیمان پرتلند ضدآب
8- سیمان برقی (پرآلومین)                   17- سیمان گوگردی
9- سیمان رنگی                                    18- سیمان باگیرش تنظیم شده.

دو عامل فاسد شدن سيمان یکی جذب رطوبت از محیط و دیگری جذب رطوبت از هوا می باشند. برای جلوگیری از رطوبت سیمان، می توان سطح بارگیر تریلی را با برزنت یا پلاستیک پوشاند، از پاره شدن کیسه ها هنگام تخلیه جلوگیری کرد. در انبار سرپوشیده نگهداری شود و حتما روی آنها روکش پلاستیکی کشیده شود. حتما کیسه ها در فاصله 20 سانتی متر از زمین قرار بگیرد.

عناصر و خواص سيمان

در فرايندهاي توليد و مصرف سيمان، تغییرات شیمیایی در سیمان معمولا 1) هنگامی که مواد در دمای بیش از 1400 درجه کوره با یکدیگر فعل و انفعالی شیمیایی انجام می شود. 2) هنگام مخلوط شدن سیمان با آب ، رخ می دهد.

شما می توانید برای اطلاع از اخبار به روز و همچنین مناقصه مصالح و تجهیزات صنعت سیمان به سایت شرکت پارس نماد داده ها https://www.parsnamaddata.com و یا با شماره تلفن 02188379670  تماس حاصل نمایید.

 

به این نوشته رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
منبع
پارس نماد داده ها
اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *