الکتروموتور و پمپ های شناورمناقصات

الکتروموتور و پمپ های شناور

الکترو موتور و پمپ های شناور چیست؟

برای دریافت مناقصه ها، مزایده ها و استعلام های الکتروموتور و پمپ های شناور از لینک پایگاه خبری مناقصات و مزایدات پارس نماد داده ها با دسته بندی الکتروموتور و پمپ های شناور  استفاده نمایید.

الکتروموتور چیست؟

الکتروموتوردستگاهی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. برعکس این عمل یعنی تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی توسط یک ژنراتور الکتریکی انجام می شود. در الکتروموتورهای عادی، از طریق تعامل بین میدان مغناطیسی الکتروموتور و سیم پیچ جریان ، نیرو در درون موتور تولید می شود.

مناقصه الکترو موتور و پمپ شناور شرکت پارس نماد داده ها

شما می توانید انواع الکتروموتور را در اطراف خودتان ببینید. برای مثال نزدیک ترین آن ها، الکتروموتور موجود در کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ است که شامل دو الکتروموتور می باشد. یکی از آن ها وظیفه چرخش هارد دیسک را برعهده دارد و دیگری برای تهویه و ایجاد جریان هوا در کامپیوتر نصب شده است. همچنین در آشپزخانه هم می توانید نمونه های دیگری از الکتروموتور را مشاهده کنید. نظیر الکتروموتور ماشین لباسشویی یا الکتروموتور هود آشپزخانه.

  • موتورهای DC
    1. موتور سری
    2. موتور موازی
    3. موتور کمپوند
    4. موتور خود تحریک
    5. موتور مغناطیس دائم (PMDC)
  • موتورهای AC
    1. موتور القایی
    2. موتور سنکرون
  • موتورهای خاص
    1. موتور پله ای
    2. موتور DC بدون جاروبک
    3. موتور هیسترزیسی
    4. موتور رلوکتانسی
    5. موتور اونیورسال

کاربرد الکتروموتور

در صنایع گوناگون از انواع مختلف الکتروموتور یا موتور الکتریکی استفاده می شود، نظیر صنعت خودرو سازی یا صنعت کشتی رانی که از الکتروموتور هایی با ابعاد بزرگ استفاده می کنند. می توان الکتروموتور را مهم ترین اختراع بشر دانست. چرا که صنایع زیادی وابسته به این محصول بوده و در دهه های اخیر شاهد تولید انواع مختلفی از الکتروموتور در سایزها و کاربرد های گوناگون بوده ایم. از برندهای معروف آن ها می توان به الکتروموتور زیمنس ، الکتروموتور vemat و الکتروموتور ABB و برند ایرانی الکتروموتور موتوژن اشاره کرد.

پمپ های شناور چیست؟

پمپ‌های شناور پمپ‌های چند طبقه با محرک الکتریکی مجموعه‌ای است از یک پمپ گریز از مرکز عمودی که جهت پمپاژ آب یا مایعات دیگر از چاه‌های عمیق استفاده می‌شود.

مناقصه پمپ های شناور شرکت پارس نماد داده ها

انواع پمپ شناور

پمپ شفت غلافی

در این نوع پمپ سیال پس از پمپ شدن به وسیلهٔ پروانه از طریق لوله‌ای که در اطراف محور قرار دارد به سمت خروجی هدایت می‌شود. در این دسته از پمپ‌ها چنانچه سیال دارای خاصیت روانکاری مناسبی باشد می‌تواند با شفت در تماس باشد اما اگر سیال پمپاژی روانکار مناسبی نباشد باید با ایجاد محفظه‌ای از تماس سیال با شفت جلوگیری کرد. در این حالت باید فضای محفظه و شفت با یک روانکار مناسب پر شود.

پمپ توربینی

در پمپ‌های توربینی از پروانه‌های جریان مختلط (mixed flow) استفاده می‌شود که در آن سیال موازی محور (shaft) وارد پروانه می‌گردد و به‌طور زاویه دار نسبت به محور از پروانه (impeller) خارج می‌گردد.

پمپ جریان محوری

در پمپ‌های جریان محوری (axial flow)، یا پمپ‌های ملخی سیال موازی محور (shaft) وارد پمپ می‌گردد و به‌طور موازی نسبت به محور از پروانه (impeller) خارج می‌گردد. در این پمپ بیش‌تر فشار مایع را نیروی پرتاب پره‌های پروانه (impeller vanes) تأمین می‌کند. این پمپ برای تولید دبی‌های زیاد با ارتفاع کم (high mass flow rate and low heads) کاربرد دارد.

الکتروپمپ شناور

دراین نوع پمپ‌ها الکتروموتور با پمپ کوپل شده و درون چاه قرار می‌گیرد. داخل الکتروموتور با آب پر می‌شود این آب هم برای روانکاری یاتاقانها و هم برای خنک‌کاری حرارت در سیم‌پیچی داخل الکتروموتور می‌باشد. الکترو پمپ شناور، از گروه bn سانتریفیوژ طبقاتی مستغرق بوده که جهت استخراج آب تمیز از چاه و افزایش فشار برای کاربردهای زراعی و صنعتی وغیره استفاده می گردد
به عبارتی به پمپ شناوری که با الکتروموتور شناور کوپل شود، الکتروپمپ شناور گویند

الکترو پمپ شناور دستگاهی است پمپ چاه که از دو قسمت اصلی تشکیل شده و شامل الکتروموتور شناور و پمپ (توربین) است که نصب و پیاده الکترو پمپ شناور با گردش الکتروموتور پمپ را به حرکت در می آورد.پمپ های شناور و الکتروپمپ ها برای پمپاژ آب از چاه به سطح زمین برای مصارف آب شرب و آب کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند و در دو نوع پمپ شناور تک فاز و پمپ شناور سه فاز تولید می شوند. دراین نوع پمپ‌ها الکتروموتور با پمپ کوپل شده تعمیر الکتروپمپ و درون چاه قرار می‌گیرد. داخل الکتروموتور با آب پر می‌شود این آب هم برای روانکاری یاتاقانها و هم برای خنک‌کاری حرارت در سیم‌پیچی داخل الکتروموتور می‌باشد. در حال حاضر شرکت‌های زیادی در زمینه این پمپ‌ها فعال هستند موتور پمپ شناور یا همان الکتروپمپ شناور که گاها الکترودینام شناور نیز نامیده می شود، تشکیل شده است از دو بخش موتور و پمپ که این با یکدیگر کوپل شده و در نهایت موتور پمپ شناور را تشکیل می دهند و در دو نوع پمپ شناور تک فاز و پمپ شناور سه فاز به مشتریان گرامی عرضه می گردد. جنس بدنه این پمپ می تواند از استیل و یا چدن باشد.

جنس پروانه الکترو پمپ های شناور از انواع استیل نصب و پیاده الکترو پمپ شناور ، پمپ چاه نوریل ( پلاستیک فشرده )، برنز یا برنجی می باشند.الکتروپمپ های شناور با بدنه و پروانه برنز برای جا به جایی آب شور و یا آب دریا مورد استفاده قرار می گیرند.موتورهای شناور از لحاظ خنک کاری به دو نوع آب خنک و روغن خنک تقسیم بندی می شوند.الکترو پمپ شناور با توجه به تعداد پروانه و فاصله بسیار کم پروانه با بدنه پمپ فقط قادر به جابه جایی آب کاملا صاف طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند.غالبا از الکتروپمپ شناور جهت استحصال آب از عمق متوسط تا زیاد استفاده می گردد.عمده موارد مصرف پمپ های شناور مصرف خانگی، باغی، کشاورزی، تعمیر الکتروپمپ صنعتی می باشند.

بسیاری از شرکت های تولید کننده الکتروموتور و همچنین پمپ های شناور برای اینکه بتوانند در مناقصه الکتروموتور و پمپ های شناور سازمان های دولتی شرکت نمایند، نیاز به اطلاعات به روز این آگهی ها دارند که می توانند با مشترک شدن در پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات کشور، شرکت پارس نماد داده ها به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

شما می توانید برای اطلاع از اخبار به روز به سایت شرکت پارس نماد داده ها https://www.parsnamaddata.com و یا با شماره تلفن 02188379670  تماس حاصل نمایید.

به این نوشته رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
منبع
شرکت پارس نماد داده ها
برچسب ها
اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *