انواع تابلو و راکهای مخابراتی و برقیمناقصات

انواع تابلو و راکهای مخابراتی و برقی

تابلو برق، بانک خازنی، تابلو PLC

برای دریافت مناقصه ها، مزایده ها و استعلام های انواع تابلو و راکهای مخابراتی و برقی از لینک پایگاه خبری مناقصات و مزایدات پارس نماد داده ها با دسته بندی های مناقصات انواع تابلو و راکهای مخابراتی و برقی  استفاده نمایید.

مناقصه تابلو برق پارس نماد داده ها

تابلوهایی مخابراتی

دستگاهی منفعل است که کابل‌ها به آن ختم می‌شوند، و اجازه می‌دهد تا اتصالات داخلی به طور اختیاری شکل گیرند.

تابلو برق

تابلو برق یک محفظه برای نصب و سیم بندی تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی است که کلیدها و قطعات کنترلی و حفاظتی و لوازم نمایشگر (ولتاژ، جریان، فرکانس، توان، کسینوس فی و …) روی آن نصب می‌شوند. همچنین تابلوهای برق جهت جلوگیری از وارد شدن شوک الکتریکی به کاربرانِ تجهیزات و حفاظت تجهیزات در برابر عوامل محیطی استفاده می‌شوند.

انواع تابلوهای برق از نظر سطح ولتاژ

از نظر ولتاژ به دو دسته : فشارضعیف و فشار متوسط تقسیم می‌شوند. تابلوهای  فشار ضعیف در سطح زیر ۱۰۰۰ ولت و تابلوهای فشار متوسط  از ۱۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ ولت ساخته می‌شوند.

انواع تابلوهای برق فشار ضعیف از نظر کاربرد

تابلوهای برق فشار ضعیف از نظر کاربرد را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد

  1. تابلوهای فرمان موتوری که جهت کنترل موتورهای سه فاز ساخته می‌شوند
  2. تابلوهای توزیع صنعتی که جهت توزیع جریان در یک واحد صنعتی استفاده می‌شوند
  3. تابلوهای بانک خازنی که جهت اصلاح ضریب توان یک کارگاه ساخته می‌شوند
  4. تابلوهای توزیع مسکونی که برای توزیع جریان در یک واحد مسکونی ساخته می‌شوند
  5. تابلوهای کنترل صنعتی یا تابلوهای PLC که جهت کنترل اتوماتیک فرایندهای صنعتی کاربرد دارند
  6. تابلوهای مارشالینگ که ارتباط بین تابلوهای برق و سیستم کنترل مرکزی (DCS) را فراهم می‌کنند

تابلوهای برق داخل ساختمان

تابلوهای برق داخل ساختمان را به سه دستهٔ تابلوی تقسیم واحد (جعبه فیوزها)، تابلوی عمومی (مشاعات) و تابلوی اصلی (تابلوی کنتور) تقسیم می‌کنند.[۱]

تابلوی عمومی

تابلوی عمومی به تابلویی گفته می‌شود که برق مکان‌های عمومی یک ساختمان که همهٔ ساکنان به آن دسترسی دارند (مانند راه‌پله، پارکینگ، بام و حیاط) را فراهم می‌کند. این تابلو که باید برای همه در دسترس باشد معمولاً در پیلوت نصب می‌شود.

تابلوی کنتور

تابلوی اصلی یا تابلوی کنتور تابلویی است که در ورودی ساختمان قرار می‌گیرد و برق تمامی واحدها و فضاهای مشترک را تأمین می‌کند.

بانک خازنی چیست ؟

معمولاً در واحد های صنعتی و به طور کلی جاهایی که مصرف کننده آنها سلفی میباشد علاوه بر توان اکتیو از توان راکتیو هم استفاده میکند.

به طور مثال : سیم پیچ الکترو موتور برای انجام کار و کار کرد موتور هم از توان اکتیو ( توان مفید ) و هم از توان راکتیو ( توان غیر مفید ) مصرف میکند و در نتیجه با روشن شدن موتور از توان راکتیو هم استفاده می کند و لازم به ذکر است که شبکه برق توان اکتیو یا مفید را به ما داده و اگر توان راکتیو را از شبکه برق بخواهیم چون جریان بیشتری از اداره برق مصرف میکنیم به همان نسبت هم باید هزینه بیشتری به اداره برق بپردازیم.

در یک کلام ساده بانک خازن توان غیر مفید یا راکتیو را وارد مدار ما میکند و با این وجود ما توان غیر مفید که برای راه اندازی الکترو موتور نیاز داریم از شبکه برق نمیگیرم و این کار توسط بانک خازن انجام می شود و با این کار انگار باری از دوش شبکه برق برداشته ایم که هم به نفع ما هست چون هزینه قبض برق مان کمتر می شود و هم به نفع اداره برق است چون فشار کمتری روی شبکه برق می آید.

تابلو PLC

PLC یک کامپیوتر دیجیتال صنعتی است که برای کنترل فرآیند تولید از قبیل خط های تولید سری, ربات ها وکنترل فرآیند مورد استفاده قرار می گیرد.  PLC یک مثال مناسبی از سیستم های Real Time هستند و خروجی و نتیجه عملکرد ها به صورت واقعی می باشند یعنی ورودی هایی که در لحظه دریافت می شوند نسبت به آن ها خروجی مناسب نیز در همان لحظه صادر میگردد. تابلو های PLC  ما از نوع طرح ریتال یا طرح CCS شرکت Siemens می باشد که می توان به صورت سوینگ دار با درب شیشه ای یا ساده ارائه داد .

شما می توانید برای دستیابی به آخرین اخبار در خصوص مناقصات انواع تابلو و راکهای مخابراتی و برقی  به سایت شرکت پارس نماد داده ها https://www.parsnamaddata.com و یا با شماره تلفن 02188379670 تماس حاصل نمایید.

به این نوشته رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
برچسب ها
اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید

بستن