انواع بلبرینگ و رولبرینگمناقصات

مناقصه انواع بلبرینگ و رولبرینگ

بلبرینگ چیست؟

برای دریافت مناقصه ها، مزایده ها و استعلام های ابزار دقیق از لینک پایگاه خبری مناقصات و مزایدات پارس نماد داده ها با دسته بندی های مناقصه انواع بلبرینگ و رولبرینگ استفاده نمایید.

مناقصه انواع بلبرینگ و رولبرینگ شرکت پارس نماد داده ها

بلبرینگ چیست؟

که به آن بعضا یاتاقان توپی هم گفته می شود کاربردهای زیادی در وسایلی که می چرخد مانند دیسک های سخت رایانه، اسکیت، خودروها، موتور ها و … دارد. بلبرینگ ها معمولا در جاهایی به کار می روند که بار به نسبت کوچک باشد.

در بلبرینگ‌ها بار از لایه خارجی به گوی‌ها منتقل می‌شود و از گوی‌ها فشار به لایه داخلی منتقل می‌گردد. کروی‌بودن گوی‌ها باعث شده نقطه تماس آنها با لایه‌های درونی و بیرونی بسیار کوچک باشد در نتیجه می‌توانند بسیار نرم حرکت کنند، از سوی دیگر با توجه به کوچک بودن محل تماس آنها با هم اگر فشار بیش از حدی به ساچمه‌ها وارد شود می‌تواند موجب تغییرشکل یا خردشدن آن گردد، در این موارد می‌توان از رولبرینگ‌ها استفاده کرد.

اگر بر بلبرینگ‌ها فشار زیادی وارد شود ساچمه‌های داخل آن خرد می‌شود بنابرین از بلبرینگ‌های ساچمه ای که ساچمه‌های ریز دارند در فشارهای کم استفاده می‌شود و برای فشارهای زیاد از بلبرینگ‌هایی که دارای ساچمه‌های گرد تخته ای هستند استفاده می‌شود .

انواع بلبرینگ

بلبرینگ‌ها انواع مختلف بر اساس استفاده‌های گوناگونی دارند که هر کدام قابلیت تحمل بار مشخص محوری، شعاعی یا هر دو را دارا می‌باشند. انواع بلبرینگ عبارتند از:

  1. بلبرینگ‌های شیار عمیق
  2. بلبرینگ‌های تماس زاویه ای
  3. بلبرینگ‌های کف گرد: بلبرینگ‌های کف گرد یک ردیفه، بلبرینگ‌های کف گرد دو ردیفه
  4. بلبرینگ‌های خود تنظیم
  5. بلبرینگ ایگرگ: این نوع بلبرینگ‌ها نوع تغییر شکل یافته بلبرینگ‌های شیار عمیق هستند.

 

رولبرینگ چیست؟

رولبرینگ‌ها نیز از خانواده بلبرینگ‌ها می‌باشند با تفاوت اینکه قابلیت تحمل بار بیشتر و سرعت پایین‌ترین را دارند

انواع رولبرینگ

  1. رولبرینگ‌های استوانه ای، رولبرینگ‌های استوانه ای کف گرد، رولبرینگ‌های استوانه ای ضربدری، برینگ‌های پرغلتک استوانه ای
  2. رولبرینگ‌های سوزنی، رولبرینگ‌های سوزنی با پوسته کشیده شده، رولبرینگ‌های سوزنی کف گرد
  3. رولبرینگ‌های مخروطی: رولبرینگ‌های مخروطی تک ردیفه و رولبرینگ‌های مخروطی دو ردیفه
  4. رولبرینگ‌های بشکه ای، رولبرینگ‌های بشکه ای کف گرد

 رولبرینگ یا Roller Bearing یک از انواع بیرینگ بوده و از طریق غلطش باعث ایجاد امکان حرکت نسبی دو قطعه می شود. سطح تماس ساچمه با دیگر سطوح در رولبرینگ ها مانند یک خط بوده و در نتیجه فشار بالایی از نوع شعاعی را تحمل می نمایند ولی اگر فشار از نوع محوری باشد قضیه برعکس شده و دیگر فشار زیاد قابل تحمل نخواهد بود.

تفاوت های بین بلبرینگ و رولبرینگ

نیروی وارده به انواع بیرینگ به دو صورت محوری و شعاعی می باشد، بسته به اینکه کدوم نیرو به محصول مدنظر ما وارد شود و یا هر دو نیرو وارد گردند از بین رولبرینگ و بلبرینگ باید آن نوع از بیرینگ انتخاب گردد که بیشترین کارایی را خواهد داشت. در زمانی از رولبرینگ استفاده می کنیم که نیروی وارده از نوع شعاعی باشد، زیرا همانطور که پیش تر گفته شد رولبرینگ ها در مقابل این نوع نیرو عملکرد بهتری دارد و در نتیجه اگر نیرو به هر دو صورت شعاعی و محوری باشد از بلبرینگ استفاده می نماییم. پس در نتیجه اصلی ترین تفاوت رولبرینگ با بلبرینگ در نوع نیوری وارده می باشد. همچنین رولبرینگ ها دارای غلتش بیشتری نسبت به بلبرینگ می باشند.

شما می توانید برای اطلاع از اخبار به روز و همچنین مناقصه انواع بلبرینگ و رولبرینگ به سایت شرکت پارس نماد داده ها https://www.parsnamaddata.com و یا با شماره تلفن 02188379670  تماس حاصل نمایید.

به این نوشته رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
منبع
پارس نماد داده ها
برچسب ها
اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *