انواع پوشش سقف ساختمانمناقصات

انواع پوشش سقف ساختمان

انواع سقف

برای دریافت مناقصه ها، مزایده ها و استعلام های ابزار دقیق از لینک پایگاه خبری مناقصات و مزایدات پارس نماد داده ها با دسته بندی های مناقصه انواع پوشش سقف ساختمان استفاده نمایید.

سقف از جمله مهم ترین قسمت های ساختمان است که به روش های مختلف اجرا می شود. این بخش از بنا باید از مقاومت لازم در برابر نیروهای وارده برخوردار باشد تا دچار آسیب نگردد.

انواع پوشش سقف ساختمان - پارس نماد داده ها

انواع پوشش سقف

دال بتنی

این نوع سقف در طبقات اجرا می شود. وزن این نوع بالا است و اجرای آن نسبت به مابقی سقف ها هزینه بالایی دارد. ولی مزایای این نوع مقاومت بالا در برابر لرزش های ناشی از زلزله، عمر طولانی، مقاومت صوتی و حرارتی و صرفه جویی در مصالح می باشد.

تیرچه بلوک

یکی از متداول ترین سقف ها ، تیرچه بلوک است که در آن تیرچه و فاصله بین تیرچه با بلوک پر می شود. این نوع در ساختمان های اسکلت فلزی، بتنی و آجری ا استفاده می شود و وزن سبکی دارد.

عرشه فولادی

درواقع این نوع سقف از ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای شکل درست می شود و شامل ورق گالوانیزه، فلاشینگ، گل میخ، میلگرد و بتن می باشد. وزن بسیار سبکی دارد و از نظر اقتصادی مقرون بصرفه است.

وافل

سقف وافل یا دال دوطرفه به سقفی گفته می شود که با استفاده از سیستم دال قابلمه ای ساخته می شود. به این نوع مدل قابلمه ای و یا مدل مشبک نیز گفته می شود. این سقف همانند دال دوطرفه است از این مدل برای مکان هایی مانند بیمارستان ها، پارکینگ های مسقف، مکان های عمومی مانند فرودگاه ها و ایستگاه های سرپوشیده و سوله های صنعتی استفاده می شود.

متحرک

سقف متحرک نمونه ای از سقف های برقی می باشد که از متریال های متفاوت در ساخت آن ها استفاده می شود. این مدل قابلیت باز و بسته شدن دارند و در مکان های مختلف مانند کافه های روباز، سایبان استخرها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

کاذب

این مدل از جمله سبک ترین نوع سقف به شمار می آیند که پس از نصب لوله های تاسیساتی می توان آن را اجرا نمود. کناف، پی وی سی، رابیتس و … نمونه هایی از این مدل هستند که از اجزایی مانند الیاف پلیمری، توری، گچ و افزودنی تشکیل می شوند.از مزایای این مدل می توان به وزن بسیار سبک، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، اجرای سریع و ایمنی بالا اشاره نمود. این مدل به راحتی بین تیرچه ها قابل اجراست و به سقف اصلی متصل خواهد شد.

کامپوزیت

این مدل در اسکلت فلزی قابل اجراست و از ترکیب بتن و فلز ساخته می شود. از اجزای تشکیل دهنده آن می توان به مواردی نظیر آرماتور حرارتی، بتن، تیر فرعی و برشگیر اشاره نمود.در این مدل از یونولیت استفاده نمی شود و برای نازک کاری آن و ایجاد سطحی یکپارچه در زیر آن از سقف کاذب یا سقف رابیتس استفاده می شود.

شیب‌دار

به سقف‌هایی گفته می‌شود که  زاویه بین ۱۰ تا ۷۰ درجه باشد این سقف‌ها به سقف‌های‌ شیب‌دار اطلاق می‌گردند. سقف‌های قوسی نیز یکی دیگر از این مدل ها هستند که مانند گنبد‌ اند که استفاده از آن در زمان قدیم مرسوم بود و امروزه خیلی کمتر اجرا می‌شود. شیب آن ها نیز بستگی به میزان بارندگی و نوع بارش و نظر مهندسین طراح دارد، مثل شمال کشور که بیشتر سقف خانه‌ها شیب‌دار است مخصوصا خانه‌های ویلایی و روستایی. سقف‌های شیب‌دار متداول عبارت‌اند از: یک طرفه، دو طرفه و چهار طرفه.

شما می توانید برای اطلاع از اخبار به روز و همچنین مناقصه انواع پوشش سقف ساختمان به سایت شرکت پارس نماد داده ها https://www.parsnamaddata.com و یا با شماره تلفن 02188379670  تماس حاصل نمایید.

به این نوشته رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
منبع
شرکت پارس نماد داده ها
برچسب ها
اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *